Regn och rusk

Igår började det efter hand att regna på festivalen. Jag kan inte minnas att det var något ösregn, men det regnade till och från under hela sena kvällen och natten, vilket gjorde att det blev lite lerigt.
 
Allting började även lite senare igår. Vi var inte tillbaka på hotellet förrän 04.00 inatt, så det är lite mer slitet idag än igår. Tror även att det blev lite mer alkohol igår än i förrgår.
 
Förutom att regnet förtog det lite igår så överraskade inte heller spelningarna positivt.
 
Neuman - Lite väl mycket gitarrande, men hitlåten "Turn it" var bra.
 
King Glizzard & The Lizard Wizard - Ett band jag aldrig hört förut men som visade sig vara ett skönt gäng med dubbla trumset. Bandnamnet passar ihop med den psykedeliska rocken de spelar. Det här var den enda spelningen igår som överraskade positivt.
 
Fat White Family - Ja, vad ska en säga? Jag blev lomhörd. Många instrument, men allt som hördes var ett dån.
 
My Bloody Valentine - Inte blev det bättre här. Det var ungefär lika spännande som att stå framför en jet-motor eller dylikt. För övrigt, är My Bloody Valentine ens bra på skiva?
 
The XX - Spelningen blev försenad på grund av att de inte fick ordning på scenen. På Way Out West förra året tyckte jag att det var magiskt, nu var det hissmusik igen. Antar att sämre ljud, ljus och publik spelade in. Gällande publiken tycker jag att många inte verkar bry sig så mycket om spelningen utan mer om saker runtikring.
 
David Byrne - Sångaren från Talking Heads. Här bjöds det på en rätt spännande show med ett band som inte stod still utan som gick runt på scenen. Alltså inget fast trum-set osv. Det var teateraktigt, och det var intressant, men samtidigt blir det lite fånigt. Jag föredrar när musiken får tala för sig självt. "Burning Down The House" var kul att få höra.
På det här sättet har jag aldrig sett en konsert genomföras förut.
 
The Chemical Brothers - Kan en veta om det verkligen är de två snubbarna som är Chemical Brothers som är på plats? Under den tid vi såg konserten syntes främst ett par gestalter bakom ett mixerbord. En undrar om någon ens behöver vara där, eller är allt förinspelat? Det som visades på skärmarna under spelningen var dock snyggt.
 
Summa summarum, inte den mest lyckade festivaldagen jag haft, men det innebär ju inte att det var tråkigt :-).
 
Ikväll är det James och Noel Gallaghers High Flying Birds, och det kommer bli grejer :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0