Kroppsliga problem

Först och främst så upptäckte jag igår när jag kikade på biljetten in till Wat Phrathat Doi Suthep att det fanns en utsiktsplats över Chiang Mai precis utanför tempelområdet, vilket vi missade. Det var ju dumt, men så blir det ibland.
 
Idag är Valle på en heldag med meditation. Jag är ju en aning avogt inställd till meditation, yoga, religion med mera, de två första kanske genom okunskap, så därför hoppade jag över det. Finns ju en risk att jag inte kan ta det seriöst :-). Det blev därmed lite annat för mig.
 
Dagen började sådär med en rinnande mage, och därmed multipla toalettbesök. Jag undrar om det är jackfrukt jag inte tål? Det är ialf en gemensam nämnare för dessa två omgångar av dålig mage. Lyckligtvis har min mage stabiliserat sig även denna gång efter några toalettbesök.
 
Detta hindrade mig dock inte från att åka till Chiang Mais Grand Canyon. Det är så vitt jag förstår ingen naturlig kanjon utan ett stenbrott som övergetts och sedan fyllts med vatten efter hand. Nu har det blivit diverse badanläggningar. Kanjonen ligger någon halvtimmes bilfärd utanför Chiang Mai och för att komma dig fick jag mot en liten slant skjuts av peronal här på boendet.
"Grand Canyon".
Vid den gröna bryggan hoppade jag i för att simma bort till klätternätet för att sedan hoppa ned i vattnet från kanten där. Här började sedan mitt nya kroppsliga problem :-). Jag måste fått massa vatten i näsan när jag hamnade i vattnet för nu har jag ont i öronen på grund av ett tryck, och jag har svårt att se att det skulle vara något annat än vatten... Men men, det går väl över det också.
 
Väl tillbaka i boendet har jag kikat på några missade Rapport-sändningar och tagit det lugnt. Ikväll blir det nog inte så mycket mer än middag, men skulle tro att det blir att besöka ett vattenfall imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0