Före detta politiker i fokus

Jag är frisk nu, det gick fort :-). Så det blev lite löpning på gymmet tidigare idag för att få igång kroppen lite.
 
Under veckan och idag har jag roat mig med att se dokumentärerna om Thorbjörn Fälldin och Göran Persson. Den om Göran Persson är rätt gammal och jag har nog sett klipp från den tidigare, och även om den har dryga tio år på nacken så fann jag den fortfarande väldigt intressant. Jag blev nästan lite irriterad på att jag inte sett hela tidigare. Fälldin gav ett väldigt härligt och ärligt intryck tyckte jag. Göran Persson har jag ju mer egna minnen ifrån, även om jag inte riktigt kan komma ihåg vad jag egentligen tyckt, men han har en rättframhet som är svår att ogilla. Även om jag gärna sett dokumentären om Göran Persson tidigare i livet så hade jag nog inte förstått den på samma sätt då, så det kanske var lika bra att vänta tills nu.
 
Dagtinga var ju även ett skojigt ord.
 
Ikväll är tanken att det blir Klubb Mono en sväng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0