Åter en rätt bra dag

Ibland har jag lite svårt att förstå varför vi människor har så svårt att hålla två tankar i huvudet samtidigt? Det jag menar är att vi ofta har svårt att se saker från flera sidor. Vi vill så gärna att det vi har lärt oss, eller tror på är rätt, trots att det ofta är övertydligt att det inte går att vara så kategorisk. Detta med anledning av konversationer på jobbet och en Värvet-intervju med Sebastian Stakset. Den senare är uppenbart lite märklig, men samtidigt vem är jag att bedöma det? Tvivlet är jobbigt, och det är kanske det som visar sig gällande det jag först skrev...
 
Apropå att allt inte är ensidigt: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9mQXel/amnesty-aven-rohingya-har-begatt-massmord
 
Något som kanske alla förstod och burmeserna har kanske varit värre, men bilden är oftast lite mer komplicerad än vad som ibland framstår.
 
Kul också att segregationen i Sverige är typ värst på Söder i Sthlm. Förvisso inte så förvånande :-).
 
Även intressant reportage om El Salvador i Rapport idag gällande illegala arbetare i USA som skickar hem pengar till El Salvador vilket verkar leda till en delvis förslöad befolkning i hemlandet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0