Blev jag Socialdemokrat?

Jag är uppfostrad något till vänster och röstade på Socialdemokraterna första gången jag fick möjlighet att rösta i ett riksdagsval. Sedan uppkom en aversion mot Vänsterpartiet eftersom jag ansåg dem vara verklighetsfrånvända när de leddes av Gudrun Schyman. Numera ser jag väl på Vänsterpartiet på liknande sätt som på Sverigedemokraterna, att de diskvalifiseras på grund av deras bakgrund. Jag tror att det var på grund av Gudrun Schyman och att Folkpartiet var de "första" som började prata om krav gällande svenska medborgarskap osv som gjorde att jag i mitt andra val röstade på Folkpartiet istället för på Socialdemokraterna. Sedan missade jag att rösta i ett val och i förra valet blev det Folkpartiet i brist på bättre.
 
Nu när Socialdemokraterna nyktrat till ordentligt gällande invandringen och verkar vilja ha en regering utan Miljöpartiet, och snarare söka samarbete med Folkpartiet och Moderaterna, så börjar jag känna att jag vill gå tillbaka till "rötterna" :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0