Kafka

Jag har haft som mål de senaste dagarna att läsa ut Kafkas "Processen", och det är nu gjort. Knepig bok som jag inte riktigt förstod storheten eller meningen med. Det beror säkert på att jag inte är tillräckligt bildad inom litteraturen eller egentligen fattar vad storheten med boken är. Att en person kan känna sig svag eller vilsen inom rättssystemet kan jag förstå, men att skriva om det i depressiv tycks vara något som en bör gå bananas över har jag lite svårt att greppa.
 
Det blev ingen "spännande" regering i Italien, det blev ett tillfälligt kaos istället. 
 
Vi fick lite mer information idag om den utbildningsinsats jag ska vara med i under hösten och våren på jobbet. Om det blir som jag hoppas tror jag att det kan bli riktigt bra. Även om det är små set-backs dagligen så tycker jag nog ändå att det rullar på helt ok på jobbet fortfarande trots nygamla arbetsuppgifter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0