Tidig lördag kväll

Sommarvärmen fortsätter, även om temperaturen har gått ned något.
 
Slutet av veckan innebar inte några speciella händelser, jag har dock känt mig tillfreds med det mesta. Varit i nuet så att säga, vilket känts väldigt bra.
 
Igår var jag och Valle, Bias och en kompis till Valle först på Saluhallen och sedan på Frimis. Träffade de gravida johannorna på Saluhallen, vilket jag även gjorde sist jag var där :-). På Frimis hade vi sedan väldigt härliga diskussioner på halvknagglig engelska, men jag tror vi alla fick fram våra poänger. Det var en sådan lång och härlig diskussion om allt som en har alldeles för sällan. Det kändes otroligt härligt.
 
Jag tycker ni alla ska läsa Expressens reportage om vilka de "ensamkommande" är.
 
https://www.expressen.se/nyheter/qs/de-9-000-afghanerna--vilka-ar-de-egentligen/
 
Sedan är inte jag den att avgöra vad ni alla har för syn på livet och hur allt bör vara, men i reportaget kommer det mesta fram som är intressant gällande gruppen, och det bör ni alla ha med er när ni bildar er en uppfattning om det hela.
 
Jag undrar även hur bra koll gemene man har gällande Israel/Palestina-konflikten? Inte så bra vad det verkar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0