Notiser igen

En utmärkt helg som spenderades i Sthlm och i Hallsberg. I Sthlm med Valentina och i Hallsberg med familjen. Pappa fyller år idag, men vi passade på att fira honom igår. Grattis på dagen förresten :-). I Sthlm blev det lugnt, men ialf middag på Hermans och vin på Primo Ciao Ciao.
 
På vägen till Sthlm lyssnade jag på en intervju med Ulf Kristersson och en podd om häxprocesserna i Sverige. Kristersson gav ett vettigt intryck. Angående häxprocesserna så var väl podden halvbra, men det gjorde att jag när jag kom hem började se serien "Häxornas tid" med Jan Guillou som programledare. Guillou framstår som rätt osympastisk men serien var bra, förutom att den inte åldrats så väl. Den har några år på nacken. Förutom det intressanta med häxprocesserna i sig så gjorde Guillou en parallell med barn som i modern tid vittnat falskt gällande sexuella övergrepp osv, vilket jag också tänkt på tidigare. Vi blir inte alltid så mycket klokare trots att det gått flera hundra år :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0