Örebro - Göteborg - Sthlm - Örebro igen

Jag flänger runt i mellansverige. I torsdags åkte jag och några kollegor ned till Göteborg för att spela verksmästerskap i fotboll. Det hela avgjordes i en inomhushall kallad Kviberg eller Prioritet Serneke Arena. Ett välordnat arrangemang. Vi slutade på tredje plats efter att ha förlorat semifinalen med 1-0. Vi hann dock spela fem matcher innan dess. Under första matchen var jag rejält virrig och hade inte många rätt, men sedan kom jag in i det och gjorde en godkänd turnering efter min förmåga, och jag gjorde till och med ett mål :-). Allt var bra med turneringen förutom att vissa spelare från laget från Malmö inte kunde uppföra sig. Det är även lätt att sätta detta i ett större sammanhang, men jag försöker hålla mig ifrån det.
 
Efter turneringen var det fest på Valand. Trevligt det med, men jag var nog ändå en av de första att gå hem, så medan många andra festade hela natten var jag hemma runt 12.
 
Sedan bar det hemåt för att sedan fortsätta till Sthlm och Valle. På lördagskvällen försökte jag "lära" en högst irriterad Valle om hur vi går in i pendeltågsvagnar och åker rulltrappa i Sthlm :-D. Sedan käkade vi på Bar Central. Maten var utmärkt, men det som var allra bäst var deras Pilsner Urquell, den var magnifik. Jag minns inte riktigt vad det beror på, men det är något speciellt med den.
 
I söndags fortsatte jag och Valle med vår, eller främst min, sightseeing i Sthlm :-). Den här gången besökte vi ett oväntat populärt Drottningholm. Det var både mycket mer trafik på vägen dit och turister där än jag hade förväntat mig. Det gjorde att vi missade en guidad tur och fick gå runt på egen hand. Vi orkade dock bara med att äta och kika på Drottningholms slott, resten i krokarna får vänta till någon annan gång.
Alla gånger ett vackert slott, även om det var mer folk än förväntat i omgivningarna.
 
Idag har åter en arbetsdag mer eller mindre mötats bort, men jag blev inte missnöjd med mitt lönesamtal.
 
Jag var även i gamla lägenheten idag en sväng. Där hade jag fått ett brev från ÖBO om att de inte hade något anspråk på att jag skulle betala något i lägenheten, så det var ju bra.
 
Ny dag och nya tag imorgon.
 
...förresten, jag har börjat kika på serien om Johanna Möller på SVT Play, och den är ju verkligen inte ointressant...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0