Lördagslugn

Med anledning av att jag var borta förra helgen är det rätt skönt att bara vara hemma den här helgen. Det jag menar är att det är skönt att inte göra så mycket, främst dega. Jag har roat mig med att läsa ut "Omgiven av psykopater" som är en uppföljare till "Omgiven av idioter". Lättläst och rätt intressant bok. Om vi bortser från all kritik mot färg-systemet som används i de här böckerna tyckte jag ändå att boken var intressant gällande hur psykopater agerar och hur en kan bemöta dem.
 
Jag och Valle såg om "I love you, man" i veckan. Jag tyckte nog inte den var rktigt lika bra som sist, och reagerade lite mer på "tjejskvaller" än vad jag gjorde sist. Fortsatt väldigt bra film ialf. Det mest intressanta är ändå hur en, jag i det här fallet, kan uppfatta filmer och dylikt annorlunda trots att det bara gått några år mellan tillfällena. Det är svårt, och någonstans tonårsfilosofiskt, men att försöka förstå att vi alla har olika perspektiv på allt är viktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0