Aha!

Jag såg "Spelet om oljan" igår. Jag upptäckte att jag kunskapsmässigt låg några år fel. I min värld har det varit brist på olja i världen, eller ialf att det snart skulle bli. Det så kallade "peak oil". Det verkar dock inte längre vara så relevant. Ju äldre jag blir ju oftare lever jag kvar i det förgångna.
 
Jag upplevde även identitetspolitik igår. 
 
Jag har sett "Hitlers olympiska mästare" i veckan. Det är inte svårt att förstå mångas rädsla för "starka" män när en ser dessa dokumentärer. 
 
Jag lyssnade även klart på Rättegånspodden om "Kidnapparna". Inget nytt fall för mig, P3 Dokumentär har gjort ett avsnitt om det också, men här får en mycket mer information, och de som gjorde det här är väldigt intressanta att lyssna på. De är något så otroligt märkliga. Det måste vara skolexempel på psykopater.
 
I övrigt rullar det på. Jag trivs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0