Ny vecka på gång

Snart är söndagen slut. En lugn och trevlig helg har förflutit. Det började med att jag och Bias käkade på Sapore. Ny resturang på Järntorget. Maten var bra, men det tog 50 minuter för oss att få beställa. Jag påpekade det efteråt, men det var ingen som ville bjuda på kaffe eller liknande på grund av dröjsmålet. Ja, ja, restaurangen har nog potential, men i fredags var det främst oerfaret och pinsamt, för dem alltså.
 
Igår var det IKEA som jag skrev, och även idag blev det lite inköp till lägenheten. Som sagt, börjar bli riktigt bra här.
 
Käkade på Sushirullen också. Intressant med sushi som snabbmat att äta "på väg" liksom. 
 
Kvällen har inneburit "Hitlers Örnäste" och "Plast överallt". Det där med plasten är det väl lite diskussion om, men det borde vara mer. Örnästet ville jag besöka när jag var i Salzburg, men tror att det var stängt. Det är en restaurang nu, resten med Berghof osv verkar främst vara överväxta ruiner.
 
Som sista punkt hade jag råkat slängt min mikrofon för att ställa in surround-ljudet (jag hade glömt bort vad det var). Jag fick gå ned till återvinningen och fiska upp den :-). Tur att den låg kvar, kastade den nämligen förra helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0