The Deminer

Löning igår, trevligt, annars var det väl en dag som inte var något utöver det vanliga.
 
Kvällen innan kikade jag på "The Deminer". En dokumentär om en minröjare i Irak. Väldigt stark. Imponerande att se en människa som uppenbart offrade sig själv för allas bästa. Däremot väldigt tragiskt att se hur IS minerade massa hus innan de lämnade ett område, och det bara för att försöka döda ännu fler. Det är svårt att greppa deras grymheter och inte känna hat.
 
Delvis mer förhoppningsfull gällande mänskligheten är dokumentären "Who shot the sheriff?" om mordförsöket på Bob Marley. Den gav mig väldigt mycket mer än den andra dokumentär jag och Valle kikade på tidigare om Bob Marley. Kan förvisso bero på att jag inte förstod så mycket av den senare :-). Den här om mordförsöket förändrade dock min syn på Marley.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0