I Rom igen

Tillbaka i Rom, inte så länge sedan sist.
 
Lång dag på jobbet igår, men allt som var planerat inför den här korta semestern hanns med.
 
Ja Rom som sagt. Norwegian tog mig och Valle hit. Det gick bra trots problemen med Max 8:or och diverse strul på Arlanda tidigare i veckan.
 
En ovanlig sak skedde på flyget. Innan vi skulle lyfta kom det fram en snubbe till mig på planet och undrade om jag var jag. Han hade någon lista med namn och när jag bekräftade att jag var jag och reste tillsammans med Valle tackade han för sig. Han jobbade inte heller på flygplanet utan på flygplatsen. Lite märkligt, men men... Det har aldrig hänt mig förut.
 
Valles föräldrar hämtade oss på flygplatsen och sedan blev det incheckning på mitt boende. Sedan blev lite det lite slappande hemma hos Valles föräldrar ett tag innan vi åkte iväg för middag på en vädligt traditionell italiensk restaurang vid namn "Nuovo Mondo". Där var det så där härligt rörigt och högljutt som det kan vara här. Personalen kändes också så där erfaren som den aldrig gör i Sverige. Det inmundigades bland annat italienska specialiteter som kronärtskocka och "trippa", dvs komage. Inte så dumt, trots att det senare känns lite magstarkt... En annan detalj var att vi drack vin ur dricksglas, så härligt soft!
 
En annan spännande detalj med resan är att jag bor på ett bed & breakfast där jag är enda gästen. Det finns alltså bara ett rum. Jag bor mer eller mindre hemma hos en tant :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0