Kroppsarbete!

Under den här snart gågna helgen har jag kroppsarbetat en himla massa. I lördags hjälpte jag Erik med att köra massa plankor och andra saker till soptippen och idag har jag hjälpt till med att bygga mål och så till Järnvägen Cup. Jag känner lite i fingrarna nu att man har arbetat rätt hårt :-). Det kanske är bra att komma in i lite kroppsarbete nu när man snart ska börja jobba på Ahlsell igen. De senaste nio månaderna har man mest ägnat åt hjärngymnastik och inte så mycket kroppsarbete :-).

Jag var och kikade på ÖSK mot Ljungskile idag, och ÖSK vann ganska rättvist med 1-0. De var klart bättre i första halvleken, men andra halvlek var rätt jämn och ganska dålig. Det var nog nästan ett år sedan man sist var på vallen och såg en match live.

Fick mail från universitetet idag om hur min senaste hemtenta hade gått, och det hade gått ungefär så hyggligt som jag trodde. Det blev ett godkänt resultat. Alltid skönt att slippa göra kompletteringar, speciellt när jag inte orkade vara så seriös den här gången.

Lordi vann Eurovision Song Contest igår, och det var riktigt roligt :-). Den låten var klart bäst och den jag höll på hela tiden :-). Lite kul för Finland att vinna också i och med att de alltid brukar komma sist :-). Jag och Matz satt och kikade på tävlingen med några andra vänner. Efteråt hade vi tänkt att gå ut en kort sväng och det var tänkt att bli Babar för att de andra ville dit. Jag och Matz hamnade lite på efterkälken och när vi skulle komma in blev Matz nekad he he... Det har nog aldrig hänt innan när jag varit med :-). Han var inte nykter men knappast dyngrak heller, så det fick bli en kortis på Björnis istället, och där var det inga problem för honom att komma in. Själv var jag lite halvtråkig och nästan nykter, för att jag skulle uppe tidigt dagen efter och hjälpa till med förberedelserna till Järnvägen Cup. Det blev ändå sent så jag är rätt trött nu.

He he såg Ett herrans liv precis och Runar var med i programmet. De körde några skämt med hjälp av honom och det var sjukt kul :-).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0