Blir det vad man gör det till???

Igår var det dax för den numera ganska rutinmässiga lördagsutgången men förväntningarna var högre än vanligt för att de flesta av polarna skulle ut vilket var ganska länge sedan. Det hela började bra med en, kanske något stel, men trevlig förfest eller inflyttningsfest hos Robert och Lina. Robert hade fixat med mycket gott och uppskattat tilltugg men det var nog först när vi skulle gå som festen hade lyckats kommit igång på allvar. Kan lätt bli lite avslaget i och med att alla inte drack alkohol av olika anledningar. Alkoholen får i regel folk att släppa loss och bli lite mer pratglada :-).
Runt kvart över 11a bestämde sig jag och Nisse för att lämna förfesten för att försöka ta oss in på någon krog. Nisse var verkligen i stark Emmabodaform som jag dock inte riktigt kommit upp till än men jag var på god väg så förutsättningarna för en fortsatt hygglig kväll såg ljusa ut :-). De första tecknen på att det kunde sluta illa kom när vi upptäckte att kön till Björnis var på tok för lång för att orka stå i så vi knallade bort till Klaras för att se hur det såg ut där men det var typ lika lång kö där som på Björnis. Vi gav upp våra discotekplaner och bestämde oss för att knalla till Satin för där tänkte vi att det inte borde vara någon kö vilket det inte heller var. Det började rätt bra på Satin med fotbollsprat med ett svart Utd-supporter på engelska och prat med lite andra lirare. Alla förutsättningar fanns för att det kunde ha blivit hur bra som helst i och med att många av de bästa kompisarna var där men det blev fiasko ändå... DJ'n förstörde merparten av kvällen genom att mestadels spela pissdålig musik på dansgolvet. Jag var ärligt talat förbannad när jag gick ut därifrån. Satin och Klubb Smart har lite av en stämpel som popklubb men jag vill nog ändra om det till hip-hopklubb med pop-live-akter... De hävdade dock att de byter DJ varje gång men jag vet inte om det hjälper så mycket för min del. Blir det Klubb Smart för mig någon mer gång så lär Amir fixa in mig gratis och att det är något bra band som spelar. Ahhh vad besviken jag var igår efter krogen!

Den här bloggen har blivit lite av en pessimistisk blogg genom de senaste skrivna inläggen men det får ni leva med nu :-). En bra sak dock... Tentan gick bättre än vad jag trodde :-). Nu blir det hem och fira pappsen på pappas dag och kika på Arsenal - Liverpool.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0