Dumt, klantigt, ogenomtänkt...

Efter att ha varit inne i lägenheten hela dagen igår och tvättat, städat och pluggat kände jag att det var dax att hitta på något socialt för att inte bli helt "dum i huvudet"... Under tiden jag satt och funderade över något att göra frågade Carro över MSN om jag ville med och sola?... Mitt svar blev ett JA. Tänkte att det är väl inte helt fel att få lite färg så här på vintern och så var det jättelänge sedan jag solade sist så det borde inte vara så farligt att sola en gång på ett år typ. Så jag hängde med och solade en halvtimme, precis så länge som det brukar vara och jag har inte haft några större problem med huden efter det förut. Läste iofs på en skylt efteråt att det inte är så bra att sola mer än 10 minuter om man är ovan och inte har så mörk hud och det kan jag inte påstå att jag har. Efter att ha kommit hem och kollat på en fotbollsmatch märkte jag att min kropp var ganska röd och inte speciellt brun :-(. Speciellt halsen och övre delen på låren, de utsätts inte så ofta för solljus så det var kanske inte så konstigt. Övre delen på låren började till och med att svida lite lätt också... Jag blir så irriterad på mig själv, hade ju lika gärna kunnat skita i det men nu får man gå runt och vara ljusröd ett par dagar och med ännu högre hudcancerrisk än förut... Arghhh!!! Grädde på moset är att det känns helt fel för en liberal som jag att gå runt och vara röd :-).

Och nej jag är inte jätteröd eller "vidbränd" så det låter nog lite värre än vad det är... Har dock tagit ett beslut att jag aldrig mer ska sola solarium i mitt liv. Undrar hur många gånger jag har solat totalt? 10-15 kanske...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0