Bajsblöja!

Den största nya upplevelsen jag varit med om de senaste dagarna är att ha bytt min första blöja, med bajs i dessutom... Jag ställde upp som barnvakt till Lisa igen och hon lyckades så klart bajsa på sig den här gången, så att jag blev tvungen att byta på henne. Det gick trots allt rätt bra för att det var hårt bajs och inte en massa kladd överallt som jag varit orolig för innan :-). Jag kände mig nästan duktig efteråt till och med :-).

Funderat lite på blyghet under dagarna också bara för att jag känner mig blyg och otrygg att säga något på de engelska föreläsningarna, vilket antagligen mest beror på dåligt självförtroende och brister i engelska språket. Jag kan inte komma på någon bra definition på mig själv vad gäller blyghet. Jag tycker oftast inte om att stå och prata inför en massa människor, men ibland släpper det och jag tycker det är underbart att vara i centrum. Sedan kan jag nästan ha lättare att prata med okända människor än halvkända, vilket inte passar in på någon direkt blyghet heller. Jag får helt enkelt fundera vidare på det där.

Igår var jag och kikade på Salles nya lägenhet här i stan. Inte så jättespännande kanske i och med att det är Roberts gamla lägenhet, men alltid kul att se hur det ser ut med andra saker. Det blev en öl där och lite gaggande om allt möjligt, men speciellt politik som har blivit ett stort intresse för Salle på senare år :-). Och nej vi har fortfarande inte samma åsikter :-). Sedan blev det att vi knallade iväg till Pitcher's och tog en öl till. Jag har en liten dröm att äga ett sådant litet publiknande ställe som Pitcher's och som visar fotboll och spelar bra musik, men jag har svårt att se att jag skulle öppna ett sådant. Det krångligaste är att man måste servera mat... Vad ska jag servera, pastapens och köttbullar som är värmda i micron :-)?

Kikade på Liverpool - Aston Villa idag och Liverpools första halvlek var underbart bra utförd och matchen i sin helhet var väldigt underhållande. Liverpool vann med 3-1 efter en sämre andra halvlek.
Saga vill tydligen ha sin Livepooldress på sig när hon är på gymnastiken istället för någon slags gymnastikdress, och det glädjer så klart mig att höra :-).

Kommentarer
Postat av: Anonym

Han har rätt. Så är det...

2006-11-03 @ 19:15:17
Postat av: Andy

Rätt om vad?

2006-11-04 @ 01:24:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0