Ingen frälsare direkt...

Idag har jag spelat min första fotbollsmatch på ett år ungefär och det gick tyvärr inget vidare. Jag hade egentligen inte tänkt att spela någon fotboll alls i år men så fick Åmmeberg problem på målvaktssidan och jag blev inringd. Perfekt tänkte jag, då kanske man kan få upp sitt idrottsliga självförtroende lite igen. Det brukar ju kunna gå rätt bra när man hållt upp ett tag, ialf första matchen för att man är så fokuserad. Det började rätt bra med ett par stabila ingripanden, men så kom det första misstaget... Ett långskott avlossat några meter utanför straffområdet, och jag stog lite långt ut så den gick över mig och in i mål, och till råga på allt slog jag huvudet i stolpen när jag slängde mig... :-). Nog kan det berott lite på att jag stog lite för långt ut, men det största problemet var nog ändå att jag försökte boxa bollen över ribban och då inte nådde bollen :-(. Hade jag bara försökt toucha bollen hade det nog gått bättre. Men det misstaget kan jag ta när man är lite ovan i målet, däremot nästa horribla misstag är oförlåtet... Det var en frispark någon meter utanför straffområdet, lite till höger från mig sett. Jag satte in fyra killar i muren och murade upp dem så att de täckte högra sidan av mitt mål, själv ställde jag mig lite mer till vänster. Deras frisparksskytt gick fram och skjöt ett hårt skott efter marken som jag såg hela vägen. Jag behövde ta ett steg till höger innan jag försökte komma ner så att det inte skulle bli någon retur, men av någon anledning lyckades bollen smita in under mig, och matchens största tavla var ett stort faktum... Jag kan skylla lite på att det var väldigt fuktigt i gräset, så bollen gled kanske snabbare än normalt...? Jag hade även kunnat ställa en kille till i muren, men det tyckte jag inte behövdes då. Det stora felet förutom att jag är lite ovan är nog det att jag alltid vill hålla bollen... Hade jag bara gjort en benparad hade det antagligen inte blivit mål. Hursomhelst är det ett mål som jag till 100 % tar på mig. Deras tredje mål kommer till efter ett försvarsmisstag. Jag hade kanske kunnat ta det om jag inte varit så uppgiven efter de två första målen, men det målet kan jag inte ta på mig alls. Tyvärr var vi med i matchen bra tills de här misstagen, så det kändes och känns väldigt surt. I andra halvleken gör jag en bättre insats och släpper in två mål efter att motspelare kommit fria. Första målet kommer till på ett försvarssmisstag som kanske kunnat undvikas med lite bättre kommunikation. Sista målet kunde jag dock inte göra någonting åt. Iofs kom jag lite fel ett par gånger efter ett par underliga studsar, men det hade alla stora problem med, så det kan jag leva med. Summa summarum är det trist att man gör ett par ganska fatala misstag i en sådan här viktig match, så nu ser det ut som det blir division 7 för Åmmeberg nästa år. Jag tänker göra ett par träningar med dem nästa vecka och antagligen stå nästa match som är den sista för säsongen. Känns verkligen som jag vill ha revansch!!! För jag vet att jag kan vara den bästa målvakten i den där serien bara jag är på rätt humör. Eller en sak är jag nog sämst på och det är tillslaget, men annars :-). Handbollen är nog rätt över för min del... tror jag :-)...

Var på ÖKK igår för att springa på löparband för första gången i mitt liv, och det gick så där :-). Tog väl typ en kvart innan jag kom på hur man skulle göra för att få det som jag ville :-). Såg nog lagom dumt ut :-).

Nu blir det snart partaj, det kan ju omöjligen gå lika dåligt som allt idrottande gör nu :-).

Kommentarer
Postat av: Anonym

du glömde skriva om mig i din blogg ;)

2006-09-16 @ 22:44:47
Postat av: Andy

Vem är du då :-)?

2006-09-17 @ 13:17:39
Postat av: Anonym

can't tell, vi ses ;)

2006-09-17 @ 15:25:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0