Stabilt!

Nej jag ska inte skriva om Dr. Alban trots att man kan tro det, utan rubriken står för min insats i dagens fotbollsmatch. Som jag skrev inatt var jag lite nervös innan matchen för att det gick rätt så dåligt under förra helgens match, men idag gick det bättre. Vädret var väldigt bra för en målvakt utan både vind och regn. Gräsmattan var också perfekt, med lite högre och ganska torrt gräs vilket gör att bollen inte går lika fort som den kan göra om det är blött och kortklippt. Bollarna vi använde var också riktigt bra för en målvakt, hårda och tunga vilket gör att det blir ganska så raka skott. Det mesta var alltså tip-top för att jag skulle kunna göra en bättre insats än sist. Jag hade iofs inte så där jättemycket att göra under matchen, men det som behövdes göra gick bara bra. Tror inte jag plockat ner så många inlägg som idag någon gång innan i min karriär. Det var egentligen bara en gång jag gjorde ett fel och det berodde på att jag blev bländad av solen så att jag inte såg bollen, vilket ledde till en taskig utboxning som det nästan blev mål på efteråt. Matchen slutade till slut med en 3-1 seger till oss trots att vi fick två onödiga utvisningar efter saker som inte berodde på benkapningar. Egentligen fick vi tre utvisningar, för Torsten blev avvisad från avbytarbänken efter en så kallad "Torstenbrinning" :-). Det ledde dock inte till att vi behövde ta av en spelare från planen. Det var mycket snack om domareinsatsen efter matchen, och visst den var väl inte klockren, men så dålig som det verkar på vissa kan jag inte påstå att den var.

Ikväll blir det ganska mycket TV-tittande och softande innan pluggandet inför tentan börjar imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0