Hemma igen!

Nu är man åter tillbaka i studentrummet och det är väl här man kommer spendera det mesta av tiden nu. Det känns både tråkigt och skönt. Alltid skönt att bara kunna slappna av och stänga in sig om man känner för det men även ganska tråkigt då man inte får uppleva så mycket. Sommaren som gått har nog varit en av de bästa somrarna i mitt liv. Jag har hittat på ganska så mycket saker och för en gångs skull haft ett givande jobb som inte bara känts som slöseri av tid. Tack vare jobbet har jag även fått två erbjudanden om extrajobb nu efteråt vilket jag tror att jag kommer nappa på. Tanken är väl att jag inte ska satsa helhjärtat på skolan nu i höst utan mest gå för godkänt och inte väl godkänt då ämnet, arbetsrätt, mest är till som utfyllnad på min utbildning plus att jag inte tycker att jag fått möjligheten att få de betygen jag varit värd under delar av de senaste terminerna. Så det kan mycket väl bli att jobba extra i höst vilket bara det är en ny erfarenhet för mig.

Resan till Paris och Barcelona med Linus blev väldigt lyckad. Två trevliga städer där nog Paris överraskade mest positivt. Fick inte alls känslan av att folk inte ville prata engelska som man hade hört tidigare och sedan finns det så mycket att se och göra i Paris. Barcelona däremot var väl precis som man hade tänkt... Mycket fest och inte så värst mycket att pyssla med på dagarna om man inte gillar arkitektur, konst och badstrand. Men festa och bada med turister är inget som är något speciellt orginellt för Barcelona. Så Paris överraskade mest positivt men jag hade rent känslomässigt roligare i Barcelona så det är svårt att säga var det var bäst... Men jag säger Paris mest beroende på vädret och den relativt lugna trafiken.
Hur ska man bedömma resesällskapet Linus då :-). Jodå förutom lite butterhet över hans glutentoleras som ingen verkade ha hört talas om under resan så var det tip-top :-).

Triumfbåge, Champs Elysées och jag så klart :-).

Hopp å studs utanför Louvren.

Jim Morrison, en tyst minut nu! Scchhy!!!

Partaj i Barcelona :-).

Oxelinho springer in på Camp Nou :-).

Göte var ute och klippte gräsmattan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0