Lördag!

Ikväll är det 50-års fest. Gattas och Macke har slagit ihop sina 25-års fester så då blir det 50-års fest istället. Alltid kul att någon eller några faktiskt ordnar något. All cred åt grabbarna!!! Iofs är de helt rätt folk att anordna något sådant här i och med att de är lite av "känna alla" typer och även ganska accepterande typer över lag. Inte lika fördömmande som en annan :-).

Jag måste påpeka en sak till som jag skaffat lite mer information om nu på grund av en tragisk händelse tidigare i veckan. Många verkar tro att självmord är något som är väldigt vanligt här i Sverige och kanske i synnerhet i "mörkare" delar av världen. På min och Nisses resa vet jag att det var ett antal personer som påpekade detta "faktum". Jag accepterade nog det också utan större eftertanke. Sanningen är dock den att Sverige ligger på 32a plats i självmordsstatistiken för världens länder. En ganska "normal" plats för ett land i västvärlden. De länder förutom de västerländska som ligger i topp är mestadels länder från de europeiska öststaterna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0