Rokad!

Helgen har spenderats med att flytta runt en massa prylar i mor och fars hus, fotbollstittande och allmänt slöande. Det är rätt skönt att bara vänta in att maten ska bli lagad medan man ligger i soffan och tittar på typ Bolton - Blackburn.

Passade på att se matchen mellan Liverpool och Man City också. Förhoppningarna var inte så höga innan avspark och inte blev de högre av att Agger skadade sig så att Kyrgiakos fick komma in och lira. Då visste man att det var ridå... Nu lyckades dock Liverpool nå ett oavgjort resultat så man får väl vara "nöjd" efter omständigheterna. Larsa ringde tidigare idag förresten och klagade lite på att jag hade skrivit till honom att förlusten av Alonso i sig inte är Liverpools problem, utan att problemet ligger i att Lucas ersätter honom. Han tyckte iofs som jag att Lucas är undermålig men berättade med eftertryck att Alonso är en världsspelare, vilket jag så klart inte kan säga emot. Jag tycker dock att Alonso är för långsam och en för dålig målgörare för att vara av yppersta världsklass, och jag tror att Aquilaini, Barry eller någon annan liknande spelare hade ersatt Alonso utan större problem. Nu är ju problemet att det är Lucas som ersätter, och då blir det pannkaka. Sedan är det ju ett antal andra problem i säsongens Liverpool. Undermåligt försvar på fasta situationer och alldeles för mycket skador.

Fick mig även en liten känga om att jag skrivit att Larsa och Edström var underhållande, jobbiga och pinsamma förra helgen. Pinsamma tyckte jag mig inte komma ihåg att jag skrivit och det hade jag inte heller gjort :-). Jag upplever dock alltid väldigt fulla människor som till viss del jobbiga, vilket jag inte tror att jag är ensam om :-). Fick även upplysningen om att Larsa och Edström hade druckit en 75a var den aktuella kvällen, så promillehalten var nog på mer än en moderat nivå...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0