Ledig dag, nummer 5!

Jo rubriken stämmer, idag är femte dagen irad som jag är ledig. Personligen känns det dock som det bara är andra dagen ledigt, för de andra "lediga" dagarna har varit så uppbokade ändå.

Helg har det hunnit vara, och en bra sådan! Största delen av lördagen försvann genom en fotbollsmatch utanför Karlskoga mot ett lag som kallar sig för Alkvetterns IK. Vi vann komfortabelt med 4-1, och jag var ungefär lika sysslolös som resultatet kan antyda och deras mål var nog inget jag hade kunnat göra något åt. Annars utförde jag väl det jag skulle helt ok, bara insparkarna som inte fungerade, men det är ju egentiligen bara som vanligt. Efter matchen bar det hem för att få lite mat och öl i magen, för nu skulle två helgers ickepartajande tas igen. Förfest hos Nils med bra folk och sedan en sväng till Ritz. Ritz var ovanligt folktomt när vi kom dit, men blev som vanligt proppat efter hand. Kvällen blev natt, natten blev lång och det fick bli en lång sovmorgon på söndagen. Söndagen blev lugn, lugn... Film och spel med korregrannarna. Vi spelade Alias och Rappakalja, två spel jag hört talas om innan men inte spelat. Båda var väldigt roliga och det blev mycket skratt. Ett bra slut på en bra helg!

Kan komma ett till inlägg senare idag med lite filmrecensioner...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0