Hur gick det där?

Nu har två stycken arbetsintervjuer avverkats. Mina två första seriösa arbetsintervjuer. De tidigare har mest känts som att de ville se vem jag var bara, för att sedan ge mig jobbet. Nu var det lite annorlunda. På den första var det tre personer, alla kvinnor, vilket jag föredrar eftersom det inte uppstår någon revir-situation med någon man, som känner sig hotad att tappa mark... Denna första intervju var det Mats som hade ordnat, vilket jag är väldigt tacksam för, och allt gick strålande. Det blev en väldigt munter tillställning. Dock är konkurrensen rätt stor, ialf erfarenhetsmässigt, ingen har dock en lika hög utbildning som jag skulle jag tro. Hade även förmånen av att vara sista intervjun, så en viss recency-effekt drar jag nog nytta av. Tror det kallades så ialf... Bekymret är dock att tjänsten behöver tillsättas genast, och jag vet inte om det går...

Den andra intervjun var något lurigare, där var de fyra stycken som skärskådade mig. Några fackrepresentanter var med, så det blev ett gäng. Men som sagt, det var lite lurigare, kändes som det klickade hyggligt med chefen och något sämre med facksnubbarna. Jag är ju inte så facklig, så kanske därför :-). Dock verkar det jobbet oerhört intressant och jag vill verkligen ha det!!! Där har jag dock oturen, men även lite tur, att jag antagligen var den första intervjun. De kommer alltså inte ha mig i färskt minne när beslutet tas, men ändå komma ihåg mig pga att jag var först.

Hade inte heller förberett några referenser, lite klantigt, inte riktigt tänkt på att gamla chefer bytt position osv, så det har blivit lite rörigt...

Om jag får vara lite vidspeplig så var gårdagen riktigt bra med trevlig dag i butiken, fotbollstittande på O'Learys i Skövde med Sverige seger, och en god sak kommer aldrig ensam, så om gårdagen började lika bra som den slutade är jag en oerhört lycklig man :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0