Paracetamol

I min totalt oförsvarbara stolthet över att även i framtiden kunna skryta om att jag tammetusan aldrig är sjuk så släpar jag mig till jobbet trots att jag borde stanna hemma. För att försvara mig själv, så är jag inte sängliggande, magsjuk, eller har feber över 38 grader för tillfället, dock är jag så risig att näsan rinner och små feberattacker kommer titt som tätt. Att jag säkert smittar ner mina arbetskamrater och länets asylsökande ser jag liksom inte som skäl nog att stanna hemma, trots att det är det. Ja, ja... Vad gör man då för att kunna arbeta när man är febrig? Jag trycker paracetamol, och det verkar hjälpa rätt bra. Från att ena stunden känna att ansträngningen att ta sig ur soffan är som att bestiga Mount Everest kan man helt plötsligt göra lite allt möjligt, dock med tillhörande svettningar.
 
Korkat är det väl, men det är svårt att stanna hemma när man bara är halvsjuk.
 
Undrar även hur stark korrelationen är mellan afte-blåsor och sjukdom? När jag får en afteblåsa, så sväller alltid någon körtel i käften samtidigt, och jag anser att jag rätt ofta blir sjuk i symbios med att jag får en afteblåsa. För mig känns det nästan som att det är afteblåsan som gör att sjukdomen får fäste i kroppen, men antagligen är det tvärtom. Hursmhelst har jag en fet jävla, svinöm, afteblåsa i käften nu med.
 
Åhh nu ser jag att det kommit något läkemedel mot afte, Oralmedic. Blir att köpa imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0