Så jävla mycket höst helt plötsligt

Något "ljushuvud" (ha, ha) har för många många år sedan bestämt att vi ska ha olika tid på sommaren och vintern i det här landet. Vi kallar det sommar- och vintertid, medan det i andra länder kallas för "spara-ljus-tid" typ. I ytterligare andra länder kanske det även kallas något tredje och något fjärde, men det är mer än jag vet... I alla fall... Vad ger då detta i landet Sverige? Jo för en vanlig knegare som jag, så betyder vintertid att det inte blir någon dag för mig överhuvudtaget, bara mörkt, mörkt, mörkt. När jag går upp vid 06:30 är det mörkt, och när jag åker hem från jobbet efter 16:00 är det mörkt. Om vi hade behållt sommartiden hade det åtminstone varit lite ljus när jag lämnade arbetet. ...och vem fan tjänar på att det är lite ljusare 06:00 på morgonen?
 
Tyckte den här dagen började riktigt bra också, pigg och glad imorse, men lite lätt stressad av att jag visste att det var mycket på jobbet, men det var ändå någon sorts positiv stress. Det rullade på bra på morgonen, men så trillade det in ett mail att jag inte fick jobbet på ID-enheten. Hade jag haft kaffe så hade jag verkligen satt det i halsen. Jag var ju övertygad om att jag skulle få det jobbet, eller något av de jobben. Så nu har jag inte alls samma goda förhandlingsläge som jag hade tänkt att ha inför nya lönen på det arbetat jag har nu. På sätt och vis är det dock skönt att slippa tänka på att flytta till Sthlm, men ändå... Jag har ju spelat högt, och nu känns det som att jag förlorat lite... ...som grädde på moset har jag fastnat i hur jag ska formulera ett beslut, vilket också stör mig. Vill att det ska rulla på inte stanna upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0