Jag måste stjäla min egen cykel!

Min cykel har nu stått en dryg vecka på stationen i Örebro, och det med anledning av att jag inte lyckas få upp låset. Om man kan uttrycka det som så, så är det tur i oturen, att jag inte har låst fast den i någonting, så jag kan bära bort den därifrån om jag vill, vilket även vilken äcklig cykeltjuv skulle kunna göra också. Nu är dock cykeln låst med ett motorcykellås, så det kan nog vara en aning knepigt att få bort det utan nyckel. Igår stod cykeln fortfarande kvar även om den på något underligt sätt bytt plats och hamnat i ett annat cykelställ. Det beror säkert på att något "skottare" flyttat på den. Mitt problem är alltså att jag måste bära hem cykeln, förbi polisstationen, och känna mig som en tjuv hela vägen, därför har det inte blivit av, men imorgon tänkte jag försöka ta tag i eländet, om jag vågar :-).
 
Ikväll blir det fest :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0