On the way to Seaside story

Idag blir inlagget utan de bokstaver som svenskan anvander men som inte engelskan anvander, och det med anledning av att jag inte lyckades logga in med min dator pa hotellets natverk. Det blir sakert inga bilder av samma anledning.
 
Ute vid kusten i Oregon finns det stora sanddyner dar en kan sandsurfa, aka med fyrhuling osv, och det var det vi siktade pa att undersoka idag. Tyvarr ger det inte sa mycket utan bilder, men vi akte till ett par stallen langs det mycket vidstrackta sanddyneomradet. Vid det forsta stallet kikade vi runt pa sanddynorna och tog lite foton, medan vi pa det andra stallet fick aka runt med en guide bland dynorna i nagon slags beach-buggy. Det gick fort och buggyn for upp och ned pa sanddynorna vilket gjorde att det paminde lite om att aka bergochdalbana. Kul var det, aven om det kanske varit mer spannande att hyra ett par fyrhjulingar for att kora pa egen hand, men det var avsevart dyrare och himla krangligt om en skulle kora vilse eller om nagot annat skulle handa.
 
Nar vi ganska sandiga fortsatte vidare emot Seaside, dar vi ar nu, sa stannade vi till vid Sea Lion Caves, som ar ett grottsystem en kan besoka for att kika pa sjolejon. Det gjorde vi och det var hur manga sjolejon som helst i den grotta som var oppen for allmanheten. Ratt ballt!
 
Framme pa Best Western hotellet i Seaside i norra Oregon blev det sedan lite bubbelpool :-).
 
Imorgon bar det av till Portland, och forhoppnignsvis kan jag anvanda mina egen dator da igen sa att jag kan ladda upp lite bilder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0