9/11

De har inlaggen blir ratt korta eftersom jag inte kan skriva ordentligt pa den har hotelldatorn.
 
Gardagen borjade med att jag tog tunnelbanan till Washington Square Park I Greenwich Village. Det ar nog den mest kanda parken pa sodra Manhattan, och det brukar vara mycket kulturella fenomen pa gang dar, vilket det inte var igar :-). Det finns lite blommor, uteliggare, en fontan och en triumfbage dar som jag kikade lite pa.
 
Nar jag kande mig klar med det tog jag en promenad ner till Ground Zero, som nu ar mer eller mindre ateruppbyggt. Nu finns det ett museum dar over 9/11 och tva pooler dar WTC-tornen tidigare stod. Dar aterfinns nu aven det nybyggda One World Trade Center, som med sin spira ska vara den hogsta skyskrapan i USA.
 
Jag besokte museumet som var mycket intressant med forstorda brandbilar, dubbelvikta stalbalkar fran WTC och bilder pa alla offer. Svart att ga omkring i museumet oberord, och helt klart vart ett besok.
 
Min tanke var sedan att aka upp till Top of The Rock i 30 Rockefeller Center, men jag hade lite huvudvark efter ett for litet vattenintag, sa det far bli idag istallet.
 
Kvallen spenderades sedan med ett par pints pa The Perfect Pint vid Times Square, och givetvis ett besok till Times Square.
 
I tunnelbanan pa vag hem till hotellet sa var det en ratt irriterande snubbe som bad alla att halla kaften annars skulle han sla dem pa kaften (antagligen lite psykiskt lattjo). Jag blev lite irriterad pa honom sa nar jag gick av taget passade jag pa att lossa hans mossa lite till vissas fortjusning. Kanske lite elakt, men jag orkade inte med karln.
 
Det blir nog att se ett gang dokumentarer om 9/11 nar jag kommer tillbaka till Sverige, for jag har lite svart att tro pa de mer extrema konspirationsteorierna som flodar kring det hela.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0