The Clash

Under resan i Wien och Bratislava läste jag ut en biografi om bandet The Clash. Ett band jag lyssnat lite på men inte så där väldigt mycket, och som jag inte hade någon större kunskap om innan. Efter att ha läst biografin såg jag även två dokumentärer om bandet; "The Clash: Westway to the World" och "The Rise and Fall of The Clash". Biografin var mer eller mindre en kopia av vad som sades under intervjuerna i den första dokumentären. Är väl ett bra sätt att tjäna lite extra pengar på en bok :-). Annars var det intressant att basisten Paul Simonon knappast var någon stjärna på bas när han började spela i bandet, och att Joe Strummer verkade ha varit en rätt speciell person.
 
Helgen innebar arbete igår, samt att jag och Bias tog några öl och fastnade på Makeriet. Jag hade aldrig tidigare varit där en hel kväll, men det blev rätt kul eftersom de tog bort en del bord så att det blev ett dansgolv senare på kvällen.
 
Idag har jag varit hemma i Hallsberg och firat Fars dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0