800 kr i löneförhöjning

Idag fick vi oorganiserade reda på vad vi kommer få i löneförhöjning. För mig blev det 800 kronor extra varje månad, vilket nog var i paritet med vad jag hade väntat mig. Det är väl 2.35% i ökning, vilket är ok för Migrationsverket, eller ialf ungefär samma som jag fått förut. Problemet blir att de låga löneökningarna ofta gör att nyanställda tjänar ungefär lika mycket som mer erfarna på Migrationsverket, vilket ständigt leder till irritation. Personligen har jag dock lärt mig att ska jag ha högre lön får jag byta jobb. Kan nog bli att söka ett ambassad-arbete för att det verkar intressant om jag orkar för övrigt.
 
Annars har jag haft en intressant dag... Imorse glömde jag mjölken i gröten, och trots att jag tyckte det var ovanligt trögt att blanda ihop gröten så kom jag inte på vad som saknades förrän senare under dagen. I övrigt hade jag glömt bort koden till ytterdörren på jobbet när jag kom dit imorse. Jag får sådana här black-outs ibland och det är ganska störigt, för det gör att jag har lite svårt att lita på mig själv. Jag vill ha kontroll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0