Väsen och Henrik VIII

Jag har inte så mycket att säga tror jag, men som så många gånger förr, detta skrivs främst för mitt minne.
 
Jag har sett serien "Väsen" och "Henrik VIII:s sex fruar" på SVT Play. Riktigt bra. Mediabruket som producerat den första serien är alltid bra, och gällande Henrik VIII så var det många namn som föll mer på plats i minnet.
 
En del uppmärksammade kvinnomord under dagarna. Det har fått mig att fundera på alla människors lika värde. I ett av de här fallen verkar det vara viktigt och extra illa att en av kvinnorna var just kvinna och läkare. Förvisso var hon också tillsammans med ett barn. Men hur jag än vrider och vänder på det verkar det här mordet anses vara mycket värre än när det är någon ung nysvensk kille som mördas. Jag har lite svårt att få det att gå ihop.
 
...och Levi ett år igår, han är underbar!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0