En skön men ändå tråkig seger

Igår vann Liverpool Champions League för sjätte gången genom att besegra Tottenham med 2-0. Liverpool tog tidigt ledningen genom en straff som jag nog helst hade velat fria för, men som ändå är straff. När fotbollen blir rättvis blir det sannolikt lite tråkigare. På grund av målet, antar jag ialf, slutade Liverpool att spela fotboll och istället bara slå långbollar på anfallarna. Riktigt tråkigt. Tottenham lyckades inte bjuda på någon bra fotboll heller, så hela första halvleken var en uppvisning i varför en inte borde slösa tid på att titta på fotboll. Andra halvleken var bättre, men knappast glänsande. Origi lyckades avgöra matchen i slutet. På det hela taget en rättvis seger för Liverpool, men samtidigt vilken jävla skitmatch det var. Otroligt mycket felpassningar och långbollar. Även om jag är lycklig över segern, skäms jag lite över hur den kom till.
 
Som minnesanteckning för framtiden sågs matchen i Älvsjö tillsammans med Linus, riktigt härligt.
 
Från en sak till en annan. Ikväll är det Backstreet Boys. När vi kom till hotellet här på Ringvägen och skulle checka in fick vi frågan om vad vi skulle göra i Stockholm. Vi ska på Backstreet Boys svarade jag och fick responsen vad kul. Jag fnyste väl en aning och menade att det var Valle som ville se Backstreet boys och inte jag. Så är det nog delvis, men främst gjorde jag så för att jag var lite feg att erkänna att även jag faktiskt ser fram emot att se Backstreet Boys :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0