Midsommarafton

Det blir nog en relativt lugn midsommar för vår del. Det blir lite fest hos lillasysters familj, känns bra.
 
Vi har bokat boende på amalfikusten. Jag trodde denna kust var typ halva Italiens västkust, men tji fick jag, kusten är betydligt mindre än så. Jag har mycket fördomar uppenbarligen. Intressant men ack så irriterande.
 
Höjd skatt på plastpåsar. Är alternativen bättre? Gör det någon större skillnad i det större perspektivet. Många bäckar små?
 
Jag återkommer ofta till befolkningstillväxten. Den märks överallt, speciellt nu när jag är lite äldre och kan jämföra med hur det var förut. Bör vi inte ta detta på lite större allvar?
 
Men till sist. Ha en härlig midsommar. Se till att äta gott och bli fulla om ni vill och försök undvika texter om varför vi inte ska ha en härlig kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0