Goa Göteborg!

Igår kväll kom jag hem efter att ha spenderat ett par dagar i Göteborg. Jag åkte dit för att gå på Liseberg och för att träffa Karro som jag inte hade sett på länge. Liseberg var som vanligt väldigt roligt och jag hade så klart köpt ett åkband så att jag kunde åka hur mycket jag ville :-). Vädret under vistelsen på Liseberg var hur bra som helst. Det var molnigt på gränsen till regn men lagom varmt. Antar att det halvdåliga vädret skrämde bort många besökare för det var inte så mycket folk där men det såg ju bara jag som positivt. Fick man vänta mer än fem minuter vid en åkattraktion hade man otur :-). En Lisebergsvistelse kan inte bli mycket bättre än så :-).

Många säger att Göteborg är en go stad med trevliga människor. Det är inget jag tänkt på innan men den här gången märkte jag det verkligen. Det började med att vi inte hade några biljetter till spårvagnen för att man inte kunde köpa några på den perrongen vi var på eller av föraren. Det fanns en myntautomat på spårvagnen men vi hade bara sedlar så där kunde vi inte köpa några heller. På en skylt stog det dock att man kunde köpa biljetter med SMS men det stog så klart inte hur man gjorde... Då när vi lite halvt fundersamma på hur vi skulle göra för att få tag i en biljett kom det fram en kvinna (utan att vi frågade) och visade hur man skulle göra :-). Undrar just om det händer i så många andra städer? Vi hade iofs kunnat åkt gratis för det kom aldrig någon kontrollant men det är lika bra att vara moralisk duktig och köpa biljett och eventuella böter vill man ju inte betala :-).
En annan sak som inträffade och som stärkte "fördomarna" om Göteborg som en stad med trevliga människor var när vi satte oss för att ta en öl på eftermiddagen. Då hamnade vi bredvid ett trevligt par i 40-årsåldern som vi började prata lite med och efter ett tag började de bjuda på en himla massa alkohol :-). Det var Minttu, Southern Comfort osv... Var väl ren tur att de bara var där för lite "after work" och skulle hem rätt tidigt annars hade de säkert bjudit så mycket så att jag och Karro däckat någonstans :-).

Det som var något negativt med vistelsen var att fredagens shopping blev lite seg på grund av för mycket tid, för varmt väder och att man inte ville slösa några pengar på grund av den annalkande resan. Så det var rätt segt tills den nyss omtalande ölen. En annan sak var att det blev lite buttert på vissa håll när man kom hem också men det har ordnat sig nu :-).

Måste klaga på Expekt också... Det går inte att ångra när man väl satt ett spel. Jag har spelat på en match idag men har ångrat mig och vill spela på en annan men det går inte. Jag tycker mycket väl att man borde få ha ångerrätt tills matchen har startat. Så jävla krångligt kan det väl inte vara för dem med det?

Kommentarer
Postat av: Karolina

Tack för en härligt trevlig vistelse i Göteborg! Ja, igår (fredag) vilket underbart vackert väder vi hade då ja. Slutet gott allting gott, jag fick dock inte ner fler drinkar när jag kom tillbaks till Hstd sen, då mina kompisar var mitt i den drinkkvällen jag skulle ha varit med på igår kväll.. Blev en dryg h för min del iaf pga jobb idag. Men vad man sov gott sen. Hörs snart! Puss & kram

2007-08-25 @ 22:41:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0