Paradox!

Just precis nu har jag väldigt tråkigt. Det känns som att alla bekanta är borta, jobbar eller bor någonstans dit jag inte orkar ta mig just nu. Tråkighet brukar kunna hänga ihop med slöhet och det är nog lite så det är nu :-). Jag hade säkert kunnat övertala någon till en krogkväll och jag hade säkert kunnat åka till storasysters familj och det finns säkert ett par andra saker jag också hade kunnat gjort men jag har bara inte riktigt viljan till det just nu, så då får man ha tråkigt :-). En tråkparadox är onekligen att det finns saker man kan göra för att motverka tråkigheten men som man tycker är för jobbigt att utföra eller för onödigt för tillfället. Jag har en sådan sak nu. Jag älskar Lost och har flera avsnitt på datorn som jag inte har sett men jag tycker att det finns vettigare saker att göra en lördagskväll än att kika på Lost, så istället gör jag ingenting. Vettigt värre ellerhur :-)?

Jag har en till paradox att prata om och den handlar om att plugga. Jag har tenta nästa lördag och jag har redan börjat plugga lite på den för att jag inte haft så mycket annat för mig och för att jag tyckte det kunde vara bra att börja tidigt. Nu kommer det säkert att bli så att jag kan typ allt på onsdag och inte vet vad jag ska plugga på resten av tiden. Det leder till att man inte orkar plugga för att man kan allt och till att man får dåligt samvete över att man inte pluggar :-). Finns många luriga paradoxer i denna värld :-).

Kommentarer
Postat av: Bernard Butler

plugga klart nu så vi kan gå ut på tisdag

2007-03-18 @ 04:18:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0