Långa dagar!

Nu är jag tillbaka i verkligheten igen med skola och långa dagar. Inget sova hur länge jag vill eller oplanerade dagar längre. Nu är det typ upp klockan 8a varje morgon, långa pass i skolan och läsning när man kommer hem. Visst är det synd om mig? Njae knappast... Undrar just hur många människor i världen som har det avsevärt mycket värre än det jag gnäller över här nu? Kan det vara ett par miljarder kanske? Jag tycker alltid att man ska jämföra sina "problem" och det man ser som lite jobbigt med alla andra människors problem och besvär runt om i världen. Ens egna problem blir då ganska så små... Så nu tycker jag att alla de som läser det här inlägget ska tänka till lite och istället för att gnälla försöka se lyckan över att vi har det så himla bra som vi faktiskt har det här i Sverige.

Idag slog Sverige Spanien i EM i handboll efter ett sagolikt slut där Tomas Svensson lyckades rädda ett skott, limma bollen och sedan passa Källman som med ett par sekunder kvar av matchen kunde kasta in bollen i Spaniens mål :-). Snacka om glädjefnatt i TV-soffan :-). Handboll har blivit roligt igen :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0