Jobb, jobb, film, film, film!!!

Jobba natt är inte helt dumt. Käka lite mat, kika lite film, surfa lite. Bara man sovit tillräckligt på dagen så man orkar vara vaken, så måste det här vara ett av världens bästa jobb. På tal om sova, vem märker om jag skulle somna till någon timme? Ja, ja... Nu inatt har jag kikat på Fanny & Alexander och Vingar Av Glas. Två fantastiskt bra filmer. Nu blev det bara den korta tre timmars versionen av Fanny & Alexander, så jag måste nog försöka få tag i den längre versionen. Innan jag satte mig för att kolla på Fanny & Alexander trodde jag att det skulle vara en tung och trist "kritikerfilm", vilket det absolut inte var, utan filmen var rakt igenom underhållande. Det blir nog att jag måste se ett par andra filmer av Bergman nu. Vingar Av Glas var en väldigt härlig film, och speciellt för att filmen behandlar den iranska kulturen. Nu "vet" jag lite bättre hur Ata, Ehsan, Ali och de andra i laget har det där hemma :-P. Lite underligt att jag inte sett filmen tidigare faktiskt.

Nu börjar Island närma sig. Bara tre dagar kvar nu :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0