Ibland vill något, eller någon, att man ska må bra!

Jag har ofta funderat på att händelser ofta kommer i rader av antingen positiva eller negativa upplevelser. Man får känslan av att ibland blir allt positivt, och ibland allt negativt, men att mellantinget inte inträffar lika ofta. Antagligen är väl mellantinget den så kallade gråa vardagen vilken man inte reflekterar så mycket över... Men men, sak samma! Den här helgen har ialf händelseförloppet endast varit till det positiva. Nästan så att man tror att något eller någon kände för att vara lite överdrivet snäll. Kanske som kompensation för tidigare elakheter :-). Fredagen började med fest. Först en sväng till Lundmark för att sedan dra vidare till Magnus. Hos Lundmark blev det mycket bra musik och rask alkoholstegring. När vi skulle dra vidare och jag hade glömt bort vilket nummer jag bodde på kände jag dock att jag var tvungen att lindra alkoholnivån med vatten... Hos Magnus var vi nog inte mycket mer än någon timme och jag blev ganska snart uppslukad i en "hur man borde klippa mitt hår" konversation. Vettifan om vi hade samma tankar om frisyrval men det spelar ju inte alltid så stor roll för... Sedan bar det av till Kåren!!! Efter en 20-minuters kö kom vi in och det första som händer är att vi träffar på butterJocke som gnäller över att det "e så jevla tråkit". Han är en bra kille ändå!!! Hursomhelst lyssnade vi inte på honom utan hade en bra kväll på Kåren. Kåren är egentligen ett riktigt skitställe men är man packad och vill ragga så är det nog Örebros billigaste ställe. Studenter är knappast kända för att ha kyskhetsbälte på sig!!! Efter att i kön ut försökt krånga ut Toves i något tygstycke intrasslade ring med resultatet trasig ring blev det efterfest hos Magnus. En faschinerande efterfest med Seinfeld-händelser. Hur fan kan man låta någon sova på soffan??? Det som fastnade mest hos mig dock är nog funderingen över vem som är mest korkad? Den naive eller den som tror att den andre är naiv? Jag tror att den naive inte är så naiv som den andre antar!!! Vid fem tiden blev det tack och godnatt efter en väldigt lyckad kväll. Det är någonting med den där t-shirten...

Kl 13:00 var det revälj dagen efter. Lite mat och sedan taekwondo träning med lätt sparring, vilket var riktigt skoj. Det ska tydligen vara mycket sparring nu i höst. Gott mos säger jag! Sedan blev det mat med Magnus och senare Ungern - Sverige. Vad säger man om den matchen? Helt sjukt!!! Något eller något måste velat Sveriges befolkning mycket väl! Ett sånt jävla turmål som Zlatan får in med matchens sista spark finns ju faktiskt inte ens i den vildaste fantasin. Efter matchen gled jag hemåt pga fotbollsmatch dagen efter medan Magnus med flera fortsatte ut på krogen. Måste ge ett tack till Elias också. Utan någon som helst anledning gjorde han faktiskt mig en liten tjänst senare på kvällen.
Jag kände mig lite hängig sedan på natten... Vet inte om det var inbillning men det blev bättre efter hand... Inte så himla konstigt om jag känner mig hängig i och med att två i min korridor ligger däckade av influensa. Jag hoppas dock att min släng av influensa för ett par veckor sedan räcker som skydd för värre sjukdom!!!

Idag har det spelats fotbollsmatch mot Fellingsbro. Vi vann med 3-0 och är därmed klara för att gå upp i division 6. Vi var klart bättre hela matchen förutom en 20-minuters period i första halvlek då vi tappade spelet ganska markant. Under den perioden hade jag en del att göra vilket jag löste bra, men annars var det en rätt lugn match för mig med ett stabilt försvar framför mig. Efter ett par sega matcher kändes det bättre i målet igen!!!

Nu är jag på jobbet! Endast tre ungdomar här vilka alla är väldigt lätta att ha att göra med. Vad var det jag sa! Ibland vill något eller någon att man ska må bra!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0