Tijuana!

I brist på tid, halvkass internetuppkoppling osv, så har uppdateringarna blivit allt annat än tillfredsställande :-).

För ett par dagar sedan besökte vi Mexiko och Tijuana. Nils stannade dock hemma för att kurera en förkylning, men vi andra bilade iväg mot gränsen. Besöket började väl så där när vi körde fel och hamnade i bilkön in till Mexiko. Det var väl ingen katastrof om det inte vore för faktumet att vi absolut inte fick ta vår hyrbil till Mexiko... Det gick dock att vända precis vid överfarten... Eller nästan... Vi lyckades köra fel igen och hamnade vid en byggarbetsplats och blev vänligt med bestämt "bortvinkade" av några pojkar med automatvapen... Men till slut hittade vi rätt och hittade så småningom en parkeringsplats att ställa bilen på så att vi kunde knalla över gränsen. Väl inne i Mexiko tog vi en taxi till Tijuana centrum. Tijuana upplevde ialf jag som lite av ett rövhål, om man får vara så brysk... Man kände sig som den enda turisten i hela staden och varenda försäljare, inkastare osv tjatade järnet på en... Man förstår ju att de är fattiga och gör allt för att tjäna pengar, men drygt är det ialf. Allt var dock inte kasst med Tijuana! Vi hamnde på en mycket trevlig fiskrestaurang där vi intog en delikat lunch och diskuterade lite Mexiko med en av servitörerna. Han hävdade bland annat att han hade ett par kompisar som blivit nerskjutna och bestulna på sina bilar... Trevligt land! 
Besöket till Tijuana slutade även med att jag tappade bort Tobias och Robert. Vips så var de bara borta! Jag kände mig verkligen som en gringo! Har nog aldrig känt mig mer malplace på ett ställe. Efter lite resultatlöst letande åkte jag istället tillbaka till San Diego och hoppades på att grabbarna insåg att jag gjort det. Gränsvakterna var lite misstänksamma när jag kom tillbaka ensam och undrade varför jag varit i Tijuana själv...? Jag vet inte om de blev nöjda med svaret att jag tappat bort mina vänner... Tillbaka lyckades jag komma ialf, och efter ett tag kom även Robert och Tobias tillbaka helskinnade. Så även om Tijuana mest kändes som ett skitställe blev besöket dock allt annat än misslyckat. Ganska spännande till och med!!!

Här fick vi vända efter vår felkörning :-).

Hur de menar med mest besökta kan ju säkerligen definieras, men mest besökta av turister stämmer i min värld inte alls.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0