Civilkurage

Imorgon är det första dagen på det nya jobbet. Har massa stora problem med det; var ska jag parkera bilen, hur lång lunch har man, är matlåda standard, får jag se ut som jag vill :-)? Spännande är det!

Gårdagskvällen spenderades på Ritz med Salle, Nisse och Bias och stället levererade som vanligt, om vi bortser från musiken, men man kan inte få allt. Det är sak samma egentligen men kvällen bjöd på en händelse av civilkurage som jag inte vet om jag bevittnat förut. Några grabbar hade hamnat i något lättare handgemäng på dansgolvet och jag med flera tog ett par steg tillbaka, vilket är brukligt för merparten av oss i den något fega svenska befolkningen, men vad gör det sociala fenomenet Gattas? Jo han helt enkelt plockar bort den ena killen så att allt lugnar ned sig ögonblickligen. Jag blev helt betagen eller hur man ska uttrycka det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0