Standard Midsommar?

Midsommar innehåller generellt saker som; sill, färsk potatis, fest, nubbe, alkohol, regn, vänner osv.
 
Min Midsommar i år innehåller, hittills; sill, färsk potatis, alkohol (en öl), regn, tvätt, två Tony Scott filmer, rätt mycket bitterhet, mindre bitterhet när vädret blev skit, lakrits och säkert snart en Tony Scott film till.
 
Även om jag gillar Tony Scotts filmer, exempelvis Top Gun, True Romance, så föredrar jag ändå den mer traditionella Midsommaren som förklarades först. Men när jag inte ordnat något själv, och inte blivit inbjuden någonstans, så får jag stå mitt kast och spendera min första Midsommarkväll ensam?
 
Tony Scott-filmerna som setts hittills idag är för övrigt; Days of Thunder och Crimson Tide. Den första är underhållande om man tar den för vad den är medan den andra är riktigt bra. Nu får jag väl sätta på Spy Game och ta ett glas Red Baron, gott shiraz vin rekommenderat av mamma och pappa Oxelgren.
 
I övrigt räddade Linus denna dag från total melankoli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0