Lite fredagsgnäll

Jag tänkte gnälla lite på det där med tatueringar som bara sjömän och sånna där kriminella har... Nee det där var ju fördomsfullt, och så är det givetvis inte idag i vårt moderna samhälle, för nu måste vi lägga till korkade, outbildade och depressiva också, men där har vi nog hela bilden :-). Nee så illa är det väl inte, men åt det hållet är det.
 
Egentligen bryr jag mig inte så där väldigt mycket heller, men jag har sett så mycket korkade tatueringar på slutet att jag bara måste kommentera det. Det första tror jag att jag kommenterat förut; varför tatuerar man in sitt eget namn??? Är man så dum i huvudet att man är orolig för att glömma bort vad man heter? Sedan såg jag alldeles nyligen en tatuering där personen i fråga hade tatuerat in en så lång text att det måste ha varit för att hen själv skulle kunna komma ihåg vad det var hen tyckte var så fräckt. Det var nog ännu dummare än att tatuera in sitt eget namn, men men... 
 
Från en sak till en annan... Hur lång tid kommer det ta innan någon blir överkörd på Storgatan, eller ännu mer explicit korsningen Storgatan/Järnvägsgatan i Örebro? Att man får köra bil, med motivering att det gynnar handeln, mellan Järnvägsgatan och Storbron är så korkat att det inte finns ord för det, men att det inte finns någon naturlig övergång mellan cykelvägen och Storgatan i den nyss nämnda korsningen är det som är fullständigt livsfarligt. Jag cyklar förbi där varje dag innan och efter jobbet, och speciellt efter jobbet, är allt en enda röra, och att det inte hänt någon svår olycka än är ett under.
 
Det var kvällens gnäll.

Kommentarer
Postat av: ta bort tatuering uppsala

Tur att det går att ångra sig, för det finns det gott om folk som gör. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0