Intensiva dagar

I fredags hann jag knappt hem från jobbet innan det var dags att åka till Hallsberg för att fira en födelsedag några dagar för tidigt. Mor och far hade fixat en massa gott grillat och det var en väldigt trevlig kväll, och jag fick fina saker :-D.
 
Så igår bar det av till Sthlm för lite baluns. Jag och Acke hade bokat en hytt på Ånedin hostel och i Sthlm mötte vi upp Per, Lundmark, Maria, Nord, Danne och Martin för baluns. Det var Pride-vecka i Sthlm och igår var själva paraden, men den missade jag, dock var det väldigt mycket folk i omlopp.
 
Det började med en öl på The Liffey i Gamla Stan, och sedan en till på hostelet, för att sedan bli mat och öl i Kungsträdgården på Bar Burger Café. Trots att det var väldigt mycket folk där så fick vi maten snabbt, vilket var överraskande positivt. Sedan bar det av till Vasastan där Per och Martin nu delar boende i en rätt fräck men osmidig lägenhet med spiraltrappa och två plan. Där tilltog fyllan, som blev ovanligt hög, och så blev det taxi till Söder och Trädgården där det dock var så mycket kö att vi gav upp och begav oss bort till Scandic Malmen istället. Det blev sedan även ett besök till Snaps och ett till Göta Källare, så vi var runt lite överallt, och det hände mer än en gång att vakterna undrade över hur mycket vi druckit... På Göta Källare fick jag bara komma in om jag drack vatten där inne :-). Fånigt att vara onykter, men ändå rätt charmigt av vakten.
 
På vägen hem hände något spännande och tråkigt. Jag och Acke vandrade längs Götgatan mot hostelet när 2-3 unga utlänningar bokstavligen studsade fram till oss och började prata spanska. Jag minns inte riktigt vad som var grejen, men jag tror att den som pratade med mig undrade om jag kunde spanska typ. Efter en kort stund studsade de vidare och då ropar Acke till att de snott hans mobiltelefon och rusar iväg efter dem. Jag kopplar inte och blir stående kvar några sekunder, innan jag börjar knalla efter, men både Acke och utlänningarna är borta. Jag letade en stund efter Acke, men hittade honom inte, så jag gick istället tillbaka till hostelet, efter att ha köpt lite nattamat, och efter en stund kom Acke tillbaka efter att han villat bort sig lite i jakten på tjuvarna, men han fick inte tag i dem :-(.
 
Det jag tror vi råkade ut för var ett par av dessa ungdomar; http://www.svd.se/barnen-som-inte-finns, http://www.svt.se/nyheter/inrikes/barnen-som-lever-pa-gatan-och-livnar-sig-pa-brott, som jag även blivit varnad för av citypolisen i Sthlm, men det kopplade inte nu inatt. Spanska och Marocko borde ha kunnat fått polletten att trilla ned, precis som att jag reagerade på att den som pratade med mig var klädd så lustigt, i grå mysdress.
 
Var nästan lite synd att de inte försökte sno min telefon... Den fungerar nämligen inte, och om någon skulle få för sig att ringa, eller SMS:a, mig imorgon, så kommer jag nog inte kunna se det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0