Störningsjouren

Inatt var det dunka i golvet och prata högt ovanför mig igen. Ingen ovanlig företeelse dessvärre, utan det brukar ske någon gång mitt i veckan, och även rätt ofta på helgerna. Den här gången hade jag dock slarvat bort mina öronproppar, och när det fortsatte framåt 02.00 blev jag arg. Istället för att vara "trevlig" och gå och säga till ringde jag därför störningsjouren. De sa att de skulle komma, men om de gjorde det vet jag inte för jag försökte somna om, vilket jag dock inte lyckades med. Framåt halv tre gapades det ännu lite högre och dunkades ett par extra gånger i golvet, så jag antar att störningsjouren varit där. Jag har dock inte fått någon feed-back. Vid tre såg jag alkis-kärringen åka iväg i en BIL med någon, och sedan var det tyst. Kändes tryggt.
 
Jag har tappat tålamodet nu, men känner att det är kärringen som borde flytta och inte jag. Kommer nog ta ett snack med ÖBO i dagarna ialf.
 
Till det positiva i den här rätt dimmiga dagen är ialf att jag är klar med julklapparna :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0