Val och avgång

Det har varit val i Italien och det kommer bli väldigt spännande att se hur de ska göra för att få ihop en regering, men det löste sig ju i Tyskland, så det borde gå i Italien också. Tänk er en koalition mellan Lega och Femstjärnerörelsen :-D. 
 
Det har även varit mycket liv om en friande dom i ett misshandelsfall. Ett par nämndemän från Centerpartiet hade inte riktigt fått till det i i sin argumentation. Det var till den tilltalades fördel att denne kom från en finare familj än den målsägande. Kanske inte den bästa motiveringen jag hört, men det är sannerligen inte lätt att motivera att någon inte är tillförlitlig. Inte allt för sällan ser jag sådana bedömningar som är ett par aningar godtyckliga.
 
Jag fixade min cykel i fredags, och nu går den som ett skott :-).
 
Annars en lugn kväll där en dokumentär om Toini Gustafsson har bevittnats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0