Miraklet i Gullspång

En gråkall dag idag som inneburit träning, tvätt och lite städ. Ganska typiskt för en lördag. Ikväll blir det däremot konsert, mer om det imorgon.
 
Jag roade mig tidigare idag med att se den prisade dokumentären "Miraklet i Gullspång". Ett par äldre systrar från Norge tror sig på ett smått mirakulöst sätt hittat en okänd syster i Gulllspång. Historien är så skruvad att en förstår från början att det måste vara minst ett par hundar begravna här. Under dokumentärens gång blir det ännu mer invecklat med DNA-prov som ger olika svar, ett misstänkt mord och märkliga beteenden hos typ alla inblandade i dokumentären. Allt blir bara irriterande. Det är övertydligt att det antingen är regissören som försöker blåsa oss tittare eller att det ligger något annat bakom bland de inblandade i dokumentären som inte vi tittare får reda på, men som är väl känt bland alla inblandade. Jag förväntar mig att en dokumentär ska försöka visa en verklighet inte bara ställa upp dimridåer som i den här skiten. Att det här prisats är ett mysterium.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0