Montefalco Sagrantino

Jag tror det var i torsdags kväll vi öppnade en egenimporterad Montefalco Sagrantino, ett rött vin från Umbrien. Inte dumt alls, men det blev som vanligt lite kvar, så nu är det nog dags att hälla ut den sista skvätten. Spännande med "nya" druvor.
 
Det var isgata när jag skulle gå till jobbet imorse, och nästan lika illa när jag skulle gå hem. Nu skiner dock solen. Det är uppenbarligen april.
 
Inte så mycket annat att rapportera.
 
Jag såg förvisso dokumentärerna "Vulkanen som stoppade Europa" och "Eiffeltornet" från Världens historia i helgen. Jag hade nästan glömt bort Eyjafjallajökulls utbrott som stoppade en massa flygrafik 2010. Gällande Eiffletornet var det mest intressant att det fanns tankar på att bygga andra torn. Inte så konstigt kanske, men ändå :-). Att det byggdes till världsutställningen 100 år efter franska revolutionen ska jag försöka ta med mig också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0