Moonage Daydream

Den här tidiga morgonen tog på något sätt kraften ur mig. Dagen har i övrigt främst spenderats i soffan.
 
Jag slöade lite snabbt igenom den hyllande dokumentären "Moonage Daydream" om David Bowie. Visuellt snygg, en del spännande foto, men lite väl lång och rätt lite information om David Bowie. Ibland återanvändes till och med samma foto. Det var en hel del klipp från olika intervjuer, men det var svårt att få ett sammanhang. En del stiliga filosofiska uttalanden, men de kändes utryckta från något större. Sammantaget inte en dokumentär i min smak. Något annat, jag tror att Svante rekommenderade mig att se den här dokumentären när den gick på bio.
 
Boken jag läst ut i veckan var "Kongokrisen" av Wilhelm Agrell. Den var intressant, främst för att jag inte läst så mycket om de här händelserna i Kongo förut. En kan väl sammanfatta det hela med att det var otydligt vad som faktiskt skulle göras och att det inte alltid är så lätt att veta vilka en ska hjälpa och försvara samt om de som ska hjälpas och försvaras verkligen vill ha hjälp på det sätt som erbjuds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0